Wednesday, June 4, 2008

Minyak oh minyak! Pak Lah Oh Pak Lah!



Assalamualaikum dan selamat sejahtera..

Terima kasih kepada rakyat Malaysia kerana memberi kuasa memerintah kepada kerajaan BN pada PRU pada 8 Mac yang lalu.Tahniah diucapkan.!!
Pada hari ini,kerajaan BN telah membalas jasa dan budi baik anda semua dengan menaikkan harga petrol sebanyak 41 peratus..! Tahniah lagi sekali!.

Saya amat berharap rakyat Malaysia terutama pengundi BN dapat menerima hakikat ini dengan dada dan hati yang terbuka.Kerajaan benar-benar menghargai anda dan telahpun membalas jasa anda dengan meningkatkan bebanan hidup terutama kepada golongan berpendapatan rendah.

Pada pendapat saya,inilah hadiah paling istimewa yang diberikan khas untuk rakyat Malaysia oleh kerajaan Barisan Nasional.Inilah yang mereka dapat setelah berkorban dengan mengundi BN.


"Tidak pernah berlaku dalam sejarah tamadun Malaysia begitu teruk pengurusan negara di bawah Perdana Menteri yang hanya diselamatkan oleh wakil-wakil rakyat dari Sabah dan Sarawak pada pilihan raya umum lalu," katanya di sini.


Petang tadi Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi mengumumkan kenaikan harga petrol sebanyak 78 sen iaitu daripada RM1.92 kepada RM2.70. Ini bermakna kenaikan sebanyak 41 peratus.

Manakala harga minyak diesel pula naik kepada RM2.58, naik RM1 berbanding harga sekarang sebanyak RM1.58 seliter. Kenaikan harga bahan api itu akan berkuatkuasa mulai tengah malam ini.


Sejak awal 2004, Abdullah sudah tujuh kali menaikkan harga petroleum dan ia ternyata berjaya mencecah rekod Perdana Menteri sebelum ini.

Kenaikan harga itu merupakan sebahagian langkah kerajaan untuk mengawal subsidi bagi menampung kenaikan petrol, diesel dan gas, yang dijangka berjumlah RM56 bilion tahun ini.


Kerajaan BN cuba memujuk rakyat dengan membandingkan harga minyak dengan negara-negara lain di Asia Tenggara.


"Kerajaan sebenarnya cuba memperbodohkan rakyat dengan statistik seperti itu, sedangkan negara terbabit bukan pengeluar minyak seperti Malaysia.


"Lagi pun kos hidup rakyat di negara berkenaan seperti Thailand jauh lebih rendah berbanding di negara ini," ujarnya.


Oleh itu beliau percaya masa untuk kejatuhan Perdana Menteri yang begitu lemah sudah tiba dan rakyat perlu bergerak seiring dengan Pakatan Rakyat bagi mengembalikan semula negara ke landasan yang betul.


Sementara itu, orang ramai mulai berpusu-pusu ke stesen-stesen minyak di sekitar bandar ini sebelum kenaikan 78 sen berkuatkuasa tengah malam ini.

P/S:HAHAAHA! TAHNIAH RAKYAT MALAYSIA!!! HADIAH TERISTIMEWA BUAT SELURUH WARGANEGARA! ANWAR! BANTULAH KAMI!

XMRKAYX


0 comments: